AGITO: Top 10 monitorów do komputera kupowanych w A gito.pl

Rynek monitorów komputerowych już od dekady przeżywa kryzys. Według danych rynkowych ilość sprzedawanych produktów z roku na rok maleje, wzrasta natomiast ich wartość. Technologia LCD, mimo zapowiadanej parę lat temu rewolucji i przechodzenia na produkcję technologii OLED wciąż króluje i nadal jest rozwijana. Producenci wprowadzają coraz to nowsze rozwiązania usprawniające jakość wyświetlanego obrazu, ergonomię pracy i energooszczędność swoich produktów.

Jeszcze nie tak dawno stacjonarne monitory komputerowe towarzyszyły nam codziennie. Każdy posiadacz komputera biurkowego używał monitora CRT (kineskopowego) lub LCD (płaski ekran). Wraz z rozwojem technologii ekranów ciekłokrystalicznych i spadkiem ich ceny, monitory LCD całkowicie wyparły ciężkie, grube i zajmujące dużo przestrzeni biurkowej monitory kineskopowe. Nadeszła jednak era notebooków wyposażonych we własne ekrany i posiadanie na biurku dodatkowego monitora stało się zbędne. Obecnie tylko trzy grupy użytkowników korzystają ze stacjonarnych monitorów komputerowych. Należą do nich pracownicy biurowi, osoby profesjonalnie zajmujące się obróbką multimediów i grafiki oraz gracze. Te dwie ostatnie grupy są najlepszym argumentem dla producentów by stale rozwijać i utrzymywać w ofercie monitory stacjonarne. Oczywiście profesjonaliści poszukują monitorów
specjalistycznych,
o zaawansowanych
parametrach technicznych. Są to zwykle produkty bardzo drogie i to one „ciągną” rozwój technologii. Gracze natomiast to rynek masowy, na który można wprowadzać produkty seryjnie, wykorzystujące opracowane technologie.

Współczesne ekrany LCD to dużo bardziej zaawansowane konstrukcje niż te sprzed kilkunastu lat. W sposób znaczący poprawiły się m.in.: kąt widzenia, wyrazistość kolorów, kontrast i szybkość reakcji monitora. Firmy wprowadziły nowe technologie redukujące migotanie obrazu oraz poziom niebieskiego światła emitowanego przez monitory. Tym samym urządzenia te stają się coraz bardziej przyjazne dla oczu oraz bardziej energooszczędne. Według analiz rynkowych przeprowadzonych przez crn.pl (Raport Polski Rynek Monitorów w 2014 r.) najbardziej popularnymi markami na rynku polskim są:

źródło: crn.pl (Polski Rynek Monitorów w 2014 r.)

Produkty pierwszych trzech producentów to prawie połowa polskiego rynku monitorów komputerowych. LG jako pierwsze zdobyło największy kawałek rynkowego tortu oferując monitory z gwarancją 0 martwych pikseli. Następnie utwierdzało swoją pozycję lidera promując w swojej ofercie monitory IPS. Klienci polubili zarówno jakość wyświetlanego obrazu jak i design oferowanych monitorów. Samsung z kolei na początku swojej walki o rynek monitorów LCD skupiał się na sprzedaży konstrukcji hybrydowych reklamując płaskie monitory z tunerem telewizyjnym. W swoich kampaniach reklamowych skupiali się głównie na konsumentach detalicznych. Dell i HP swoją pozycję rynkową osiągnęli oferując głównie monitory w zestawach z komputerami dla rynku biznesowego. BenQ, iiyama i Philips skupiają się głównie na graczach. W ich ofercie znajdziemy zarówno urządzenia z szybkim czasem reakcji i wysokim współczynnikiem kontrastu przeznaczone głównie dla graczy zawodowych, jak i nieco „prostsze” konstrukcje dla tak zwanych „casual gamers”. Patrząc na wyniki sprzedaży, należy stwierdzić, że to podejście zjednuje im coraz większą rzeszę tego typu klientów. Wspólnie z firmą Agito.pl sprawdziliśmy jak ogólne trendy rynkowe przekładają się na sprzedaż sklepu internetowego. Poniżej prezentujemy Top 10 najlepiej sprzedających się monitorów komputerowych w sklepie Agito.pl. Wyniki potwierdzają silną pozycję Samsunga, ale też pokazują że z pozoru mało znaczące BenQ jest wśród klientów firmy Agito.pl znaczącą marką. TOP 10 monitorów w sklepie Agito.pl w pierwszym kwartale 2015r.

Nasi klienci najczęściej kupują monitory marki BenQ, Samsung oraz LG. Zazwyczaj wybierają ekrany o przekątnej 21,5 lub 24 cali. Jednym z najlepiej sprzedających się monitorów jest sprzęt przeznaczony dla graczy Benq 24'' LED XL2411Z z technologią Flicker-free. Urządzenie to kosztuje ponad 1000 zł. Świadczy to więc o tym, że gracze to coraz bardziej świadomy i wysublimowany klient. - informuje Dariusz Pietrzak Product Manager w Agito.pl.

Klienci Agito.pl wydają średnio około 500 zł na nowy monitor. Czego najczęściej szukają? Przede wszystkim monitorów z krótkim czasem reakcji matrycy, szerokim kątem widzenia i technologiami poprawiającymi kontrast obrazu. Mimo zapowiadanego wzrostu zainteresowania monitorami UHD oraz z „wygiętym ekranem” póki co nie widać znaczącego zainteresowania tego typu produktami. Widocznie nasz polski rynek podchodzi do nowinek sceptycznie, wybierając produkty dobrej jakości i znanych marek, ale w optymalnym stosunku jakości do ceny. Produkty przedstawione w materiale pochodzą ze sklepu www.Agito.pl

Robert Orzechowski

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3