Energetyzujące i sycące drinki po treningu. Z czego je przygotować?

Po treningu, kiedy wykorzystałeś swoje pokłady energii - pod warunkiem, że dałeś z siebie wszystko - musisz uzupełnić zapas paliwa w mięśniach. Tu główną rolę pełnią węglowodany. Powinieneś im także dostarczyć budulca, by stale rosły – to już rola białka.

Możesz to zrobić w postaci posiłku, ale nie zawsze, gdy jesteś zmęczony, masz ochotę coś przeżuwać. Dlatego idealnym rozwiązaniem będzie płynne danie, czyli koktajl. Jego zaletą jest to, że zmiksować można ze sobą wiele rzeczy, na pozór do siebie nie pasujących. Takie zdrowe drinki są też o wiele łatwiejsze w przygotowaniu, bo wystarczy że wrzucisz wszystkie składniki do blendera i go włączysz. Jednak do zrobienia napoju wybierz odpowiedni sprzęt, który upora się z ciężkimi do zmiksowania produktami. Blender Zelmer ZSB 1200 X ma bardzo dużą moc – 600 W, więc nic nie stanie mu na przeszkodzie, by przygotować Ci zdrowy posiłek w płynie. Dzięki funkcji Pulse, nie zaskoczą go nawet kostki lodu. Kielich ze szkła hartowanego może również mieszać gorące kremy i zupy. Z kolei jego duża pojemność – 1,5 litra, pozwoli zrobić zapas pysznych koktajli. Urządzenie przygotuje także inne rzeczy, jak ciasto na naleśniki, musy warzywne, sosy. Dwie prędkości miksowania sprawdzą się w każdej sytuacji.

Co wrzucić do kielicha? Przepisów jest tyle, ile preferencji smakowych. Są jednak pewne produkty, które powinny pierwsze wskoczyć do blendowania, by dodały energii i pomogły zregenerować mięśnie po wysiłku.

I tak na przykład świetnym drinkiem nawadniającym i dającym paliwo organizmowi będzie mieszanka banana (1 sztuka), szpinaku (kilka liści), wody kokosowej (do uzyskania pożądanej konsystencji) i jagód Goji (pół garści).

Jeżeli uprawiałeś sport w trudnych warunkach atmosferycznych, ten koktajl powinien zadbać o Twoją odporność i uchroni Cię przed przeziębieniem: kiwi (1 sztuka), truskawki (4 sztuki), pomarańcza (połówka), ulubione orzechy (garść), jogurt (do uzyskania pożądanej konsystencji).

Gdy dopadł Cię niepohamowany głód i masz ochotę na coś bardzo sycącego: płatki owsiane (pół filiżanki), mleko (do uzyskania pożądanej konsystencji), jabłko (1 sztuka), banan (1 sztuka), miód (do uzyskania odpowiedniej słodkości).

Oczywiście proporcje możesz zmieniać i dostosować je do swojego głodu czy pragnienia. Pamiętaj też, że w letnie upały zbawienne będzie dodawanie lodu, ale by nie rozwadniać koktajlu, możesz taż użyć zamrożonych owoców. Gdy potrzebujesz dużego kopniaka energetycznego, bo na przykład trenujesz przed pracą lub w przerwie, dosyp do szejka kawę rozpuszczalną. Jeżeli składniki okażą się zbyt kwaśne lub gorzkie, do słodzenia używaj miodu, stewii lub nawet cynamonu. Zważ na to, że cukier może zniweczyć efekty Twojego treningu.

Jeżeli żyjesz ciągle w tempie treningowym i nie masz czasu na miksowanie i wypijanie koktajlu na spokojnie w domu, możesz to zrobić w biegu, w drodze do pracy czy szkoły, gdy zakończysz aktywność fizyczną. Wystarczy, że zakupisz sobie zamykany kubek lub bidon. Jest jednak jeszcze ciekawsze rozwiązanie. Blender Russell Hobbs Mix & Go. To połączenie miksera i pojemnika do transportu przygotowanych napojów. Do bazy wpinasz butelkę o pojemności 600 ml z końcówką siekającą, dociskasz w dół a Twój drink się miesza. Po wszystkim odkręcasz wieczko z ostrzami, dokręcasz to z ustnikiem i zabierasz ze sobą w podróż. Moc 300 W w zupełności wystarczy do przygotowania koktajli, w których znajdzie się nawet lód. W zestawie znajdziesz dwie butelki z oddzielnymi końcówkami do picia. Mieszczą się one nawet w uchwytach samochodowych. Po powrocie do domu akcesoria wyczyścisz w zmywarce.

Koktajle potreningowe to wygodna alternatywa dla klasycznych posiłków. Robi się je szybciej, nie używa się do ich przygotowania wielu naczyń, a czas przygotowania trwa zazwyczaj minutę lub dwie. Doceni to każdy, kto nie ma za dużo czasu albo woli poświęcać go więcej na treningi. To również idealne rozwiązanie dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, dostarczając w międzyczasie organizmowi wszelkich potrzebnych składników odżywczych.

Materiał partnera zewnętrznego

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3