Jak powrócić do sylwetki sprzed ciąży?

Po ciąży niemal każda kobieta wzdycha do zdjęć przedstawiających dawną sylwetkę. Cellulit, rozstępy, a wreszcie nadprogramowe kilogramy oraz wiotka skóra potrafią skutecznie wprowadzić w stan niemalże depresyjny. Jak ćwiczyć by odzyskać szczupłe i jędrne ciało? Przygotowaliśmy dla Ciebie ćwiczenia oraz sprzęty, które pomogą Ci w odzyskaniu kontroli nad swoją wagą i samopoczuciem, a przede wszystkim w pozbywaniu się tłuszczyku. Zaczynamy!

Cel: płaski brzuch
Sprzęt: mata do ćwiczeń

Brzuch to miejsce, w którym rozwija się i rośnie dziecko, a więc jest najbardziej narażony na zmianę wyglądu. Skóra na nim mocno się rozciąga, a w efekcie pozostają widoczne rozstępy i brak jędrności. Jeśli sporo przytyłaś, z pewnością zauważyłaś też wzrost tkanki tłuszczowej, szczególnie w tym obszarze. Jak temu zaradzić? By pozbyć się „wałeczka” należy regularnie wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Będziesz do tego potrzebowała wytrzymałej maty, która bez szwanku zniesie Twoje pierwsze kroki w kierunku szczupłej sylwetki. Na co zwrócić uwagę przy zakupie maty? Przede wszystkim na materiał, z którego jest wykonana oraz detale, takie jak paski ułatwiające jej noszenie. Mata Ziproprzeznaczona jest zarówno do ćwiczeń fitness, jak i jogi. Wykonana z pianki EVA zabezpieczonej poszyciem z wytrzymałego materiału zapewnia wygodę podczas treningu i doskonałą izolację od podłoża. Co ważne, pianka EVA nie ma pamięci kształtu, dzięki czemu mata zachowuje swoje właściwości przez cały okres użytkowania. Mata do ćwiczeń Zipro Fitness posiada mocne lamówki, które zabezpieczają krawędzie pianki przed uszkodzeniem. Transportowanie i przechowywanie maty fitness Zipro ułatwiają paski kompresyjne oraz pasek na ramię. Damską cześć redakcji urzekł również jej kolor i design.

Oto najlepsze ćwiczenia na brzuch:
Klasyczne brzuszki:
połóż się na macie lub dywanie. Stopy połóż na podłodze, nogi ugnij w kolanach. Dłonie spleć za głową, rozstaw szeroko łokcie. Spinaj brzuch, przyciągając górną część tułowia (od łopatek) do góry. Pamiętaj o tym, żeby nie przyciągać brody do klatki piersiowej, ona powinna być w jednym miejscu - najlepiej podczas ćwiczeń patrzeć go góry i nie ruszać głową. Kiedy wracasz do pozycji wyjściowej, zadbaj o to, żeby dolny odcinek pleców przylegał do podłogi.

Wymachy nóg:połóż się na plecach. Nogi zegnij w kolanach i unieś na wysokość bioder. Ręce skrzyżuj za głową, łokcie trzymaj szeroko. Naprzemiennie przybliżaj łokieć do przeciwległego kolana, jednocześnie prostując drugą nogę. Jeśli możesz - trzymaj klatkę piersiową cały czas w górze, a stopy wyciągaj daleko, robiąc wykop.

Nożyce – jedną nogę trzymaj wyprostowaną w górze, drugąkieruj ruchem opadającym nisko na podłogę. Palce u stóp trzymaj ściągnięte.

Wszystkie ćwiczenia wykonuj w minimum 5 seriach po 45 sekund każda.

Cel:szczupłe nogi, jędrne pośladki
Sprzęt: step, stepper

Nogi, to kompleks bardzo wielu kobiet. Wiele z nas krępuje się je odsłaniać, nawet w gorące dni, co ma przełożenie na nasze poczucie własnej wartości i pewność siebie. Niestety, faktem jest, że tkanki tłuszczowej pozbywamy się od górnych części ciała, a dopiero później z dolnych. Pozbycie się więc kilku centymetrów z bioder, ud czy łydek wymaga więc dużej cierpliwości, samozaparcia i ćwiczeń. Najlepsze i najszybsze efekty uzyskasz wspomagając się odpowiednim sprzętem. W tym celu możesz zaopatrzyć się w klasyczny step, na którym wykonasz ćwiczenia nie tylko na nogi, ale również na ręce, brzuch czy pośladki. Dobry step powinien mieć antypoślizgową warstwę na wierzchu oraz możliwość regulacji wysokości. Laubr Aerobic Stepto nasza propozycja, która łączy w sobie zarówno bardzo solidne wykonanie, atrakcyjny wygląd, jak i niewygórowaną cenę. Posiada on dwa stopnie regulacji oraz gumową warstwę zabezpieczającą przed poślizgiem. Co zrobić, by skutecznie ćwiczyć?

Dodaj pracę ramion- linia ramion powinna być równa i kontrolowana. Różnorodność ćwiczeń pozwala uniknąć fizjologicznych komplikacji. Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi lub kontuzjowany staw barkowy, powinieneś uważać przy ćwiczeniach w pozycji z ramionami nad głową.

Dodaj ruchy dynamiczne, czyli takie, podczas których obie stopy są oderwane od podłoża. Powinny być one pomieszane z mniej intensywnymi ćwiczeniami i dostosowane do doświadczenia oraz zdolności uczestnika zajęć.

Dobieraj uważnie ćwiczenia. Koszt energii jest różny w zależności od rodzaju ruchu na stepie. Odpowiedni dobór ćwiczeń pomaga określić intensywność treningu.

Pamiętaj, że liczba spalonych kalorii zwiększa się wraz z podwyższeniem stepu!
Wolisz coś mniej skomplikowanego i mniej dynamicznego? Jeśli tak, doskonale sprawdzi się u Ciebie stepper. Szybkie efekty ćwiczeń bez wielkiego wysiłku to jedna z podstawowych zalet steppera. Małe rozmiary urządzenia oraz fakt, że możesz trenować na nim nawet podczas oglądania telewizji sprawiają, że trening na nim jest łatwy i nie wymaga specjalnych przygotowań. Po prostu wchodzisz i ćwiczysz – w dowolnym miejscu w domu i o dowolnej porze. Stepper to przyrząd szczególnie polecany tym paniom, którym zależy na uzyskaniu jędrnych pośladków, szczupłych ud oraz łydek – jest więc idealny na ćwiczenia po ciąży. Łącząc w sobie elementy treningu cardio i siłowego, poprawia krążenie oraz zwiększa kondycję.

Naszą szczególną uwagę zwrócił Total Sport Stepper SP8. Przyrząd ma wbudowany komputer, który wyświetla ilość kroków, czas ćwiczenia i spalone kalorie. Standardowe ruchy - w górę i w dół, pozwalają wzmocnić i ukształtować wszystkie mięśnie nóg i pośladków. rzadko pomagają w ukształtowaniu wąskiej talii, smukłych nóg i jędrnych pośladków jednocześnie. Dzięki temu stepperowi osiągniesz wymarzoną sylwetkę bez większego wysiłku.

Cel: mocny kręgosłup
Sprzęt:piłka gimnastyczna

Kiedy przez 9 miesięcy nosisz dodatkowe 10 kg w swoim brzuszku, doskonale wiesz, jak to jest, gdy boli kręgosłup. Dolegliwości związane z tą częścią ciała są szczególnie zauważalne właśnie u świeżo upieczonych mam, które nie zawsze mogą pozwolić sobie na swobodne i intensywne ćwiczenia w klubie fitness zaraz po porodzie. Powrót do formy i wzmocnienie kręgosłupa również wymaga ciężkiej pracy, ale może też być przyjemnym procesem. Wystarczy, że zamiast klasycznych, nudnych ćwiczeń, zaczniemy wykonywać te same – tylko na piłce. Jeśli chcesz, by służyła Ci ona przez lata, koniecznie zwróć uwagę na materiał, z którego jest wykonana. Porządne tworzywo zapewni jej elastyczność, a Tobie bezpieczeństwo i oszczędność. Dla przykładu, Piłka Fitball T z pompką firmy Spokey, wykonana jest z wysokiej jakości transparentnego materiału PVC zapewniającego jej długą żywotność. Co ważne, w zestawie znajduje się również pompka. My doceniliśmy również jej wygląd i przyjemny dla oka kolor. Oto najlepsze ćwiczenia.

Rolowanie piłki rękami- połóż piłkę na podłodze. Nogi zegnij lekko w kolanach i rozstaw na szerokość bioder. Roluj piłkę dłońmi przed siebie, mocno wyciągając kręgosłup do przodu. Wypnij biodra do przodu i poczuj, jak rozciągają się poszczególne partie mięśni. Żeby spotęgować efekty, unoś na zmianę ręce do góry. Piłka służy jako podpora, ale jest niestabilna, przez co ćwiczenie jest trudniejsze. Powtórz po 10 razy na każdą rękę.

Skłony- stań w rozkroku (nogi rozstawione nieco szerzej niż biodra) i weź piłkę w obie ręce. Unieś piłkę do góry (ręce wyprostowane) i zrób skłon, dotykając piłką co podłogi. Powtórz kilka razy. Zatrzymaj się z piłką w górze i zacznij robić skłony do boków. Mocno trzymaj piłkę - ona powoduje większą stabilizację tułowia. Dbaj o precyzję ruchu (nie przeginaj się do przodu ani do tyłu). Powtórz 15 razy.

Rozciąganie tułowia- złap piłkę między nogami (piłka leży na podłodze, a ty delikatnie ściskaj ją kolanami). Wyciągnij ramiona na boki i rób skłony boczne. Trzymanie piłki spowoduje, że unieruchomisz miednicę, co wspomoże rozciąganie bocznych stron tułowia. Powtórz po 10 razy na każdą stronę.

Powodzenia!

Materiał partnera zewnętrznego

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3