Kilka sposobów na lekkie i pyszne śniadania

Nie bez powodu mówi się o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dodaje energii siłna wiele godzin. Poza tym, badania naukowe udowodniły, że porządne śniadanie pozytywnie wpływa nie tylko na twoje zdrowie, ale również – i to w ogromnej mierze – na twoje samopoczucie!

Odpowiednie śniadanie jest bardzo istotne – to już sobie wyjaśniliśmy. Ale co właściwie oznacza „odpowiednie”? Przede wszystkim ważne, aby twój pierwszy posiłek nie składał się z pustych kalorii, tylko był pełnowartościowy, lekkostrawny, bogaty w świeże, nieprzetworzone składniki i zbilansowany. W codziennej diecie nie powinno zabrakną węglowodanów, białek i tłuszczy.

Najlepiej, by śniadanie zawierało węglowodany złożone. W przeciwieństwie do tych prostych, które zjadasz m.in. w białym pieczywie i zwykłym makaronie, łagodnie podnoszą ilość cukru we krwi. Ich największą zaletą jest dłuższy czas trawienia przez organizm, dzięki czemu uczucie nasycenia będzie towarzyszyć nam o wiele dłużej. Charakteryzują się też dużą zawartością błonnika, niezbędnego w naszej diecie do trawienia i higieny układu pokarmowego. Pożądane węglowodany znajdziesz je m.in. w: musli, płatkach kukurydzianych, domowej granoli, warzywach bogatych w skrobię i strączkowych, ciemnym pieczywie, czy wielozbożowym makaronie.

Kolejnym, istotnym składnikiem porannej diety jest również białko obecne np. w: płatkach owsianych, jaglanych, orzechach oraz suszonych owocach(np. rodzynkach). Świetnie zaspokajają głód. Domowa owsianka jest szybka w przygotowaniu i może mieć wiele obliczy, w zależności od tego, jakie składniki do niej dodasz. Spróbuj sprawdzonych połączeń np.: kakao – banan - rodzynki, kakao – wiśnie, jabłka – cynamon – miód. Zamiast owsianki możesz przygotować tak modną ostatnio jaglankę. Wystarczy, że zastosujesz kaszę jaglaną lub płatki jaglane i kolejny rodzaj śniadania gotowy. Kasza jaglana to ostatni hit w polskich kuchniach. Zawiera łatwo przyswajalne białko, żelazo, dużo witamin, mało skrobi i jest bezglutenowa. Jako jedna z nielicznych, ma działanie zasadotwórcze, dlatego jest ważnym składnikiem regulowania diety w zakwaszonym organizmie. Nie można także zapominać o nabiale, szczególnie niesłodzonych jogurtach naturalnych, kefirach, maślankach. Dostarczają wapnia, tłuszczy, witamin A, B2, B12, D.

Witamin i błonnika warto szukać w świeżych owocach i warzywach. Spożywane w czystej postaci lub po przeróbce w formie soku lub koktajlu zapewniają organizmowi niezbędnych składników i mikroelementów. W Twojej diecie nie może zabraknąć jabłek, gruszek, śliwek, cytrusów, szpinaku, buraków, marchwi, pomidorów, świeżych ziół. Im więcej kolorów na Twoim talerzu, tym lepiej. Powinniśmy zjadać dziennie 5 porcji warzyw i owoców, warto chociaż jedną z nich dostarczyć sobie przy śniadaniu, na przykład w formie świeżo wyciskanego soku z pomarańczy i grejpfrutów, koktajlu warzywnego, czy sycącego smoothie z owocami.

W okresie zimowym i przy zmiennej pogodzie, gdy jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje, warto do diety włączyć także miód, który wzmacnia odporność organizmu oraz łagodzi objawy grypy i przeziębienia.

Czego unikać? Przede wszystkim węglowodanów prostych, przesadnej ilości tłuszczy i wysoko przetworzonych składników. Starajmy się ograniczać cukier, zastępując go owocami i bakaliami oraz sól, wymieniając ją na aromatyczne mieszanki ziół. Czym więc wypełnić swoją spiżarnię, by mieć pod ręką składniki, które pozwolą przygotować pyszne, zdrowe i sycące śniadanie?

MELVIT 400g Płatki Owsiane Górskie
O płatkach owsianych wspominaliśmy, zwracając uwagę na to, że są one doskonałym źródłem białka. Jednak płatki górskie (np.Melvit) zawierają także: witaminy (szczególnie B6 odpowiedzialną m.in. za pamięć i koncentrację), błonnik i sole mineralne, przez co są elementem zdrowej, zbilansowanej diety. Ich główną zaletą jest to, że można dodać je do wielu różnych potraw (np. mleka, jogurtu naturalnego, zup i deserów), ale atutem jest też łatwość przygotowywania.

Bio Planet 300g Płatki jaglane Bio
Z kolei ekologiczne płatki jaglane z pełnego przemiałuBio Planet zawierają naturalne składniki ekologiczne objęte certyfikatem kontroli, wśród których prym wiedzie delikatna skrobia (65%), a także cenne substancje odżywcze: białko (do 11%), żelazo, magnez, potas, krzem oraz wiele witamin (głównie z grupy B).Produkt nie zawiera glutenu. Dodatkowo, ma właściwości moczopędne, przez co wzmacnia nerki oraz ma działanie przeciwgrzybicze.Płatki idealnie nadają się do jogurtu albo koktajli.

Bartnik Sokólski 250g Miód z orzechami laskowymi
Miód wielokwiatowy z orzechami laskowymi (np. Bartnik Sokólski) korzystnie wpływa na organizm, zwłaszcza w okresie zimowym i czasie przesilenia wiosennego, kiedy jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje i choroby. Wzmacnia odporność organizmu oraz łagodzi objawy grypy i przeziębienia, a także zapobiega anemii, zapaleniu gardła i stanom przemęczenia.Dodatkowo,poprawia metabolizm, wpływa na dobre samopoczucie oraz pysznie smakuje! Z kolei orzechy oddziałują na nasz wygląd (a w szczególności włosy, skórę i paznokcie).

Bakalland 100g Rodzynki sułtańskie
Bogate w błonnik rodzynki sułtańskie (np. Bakalland) mogą być wspaniałym dodatkiem do owsianki, omletów, naleśników,sałatek, czy twarożku na słodko. Jako, że zawierają znaczącą ilość antyoksydantów chroniących przed chorobami układu sercowo-naczyniowego, są doskonałą alternatywą dla czerwonego wina. W ich składzie przede wszystkim znajdziesz witaminy z grupy B oraz potas. Kwas winowy zapobiega zaś rakowi jelita grubego.

Monini 200ml Extra vergineclassico Spray Oliwa z oliwek pierwszego tłoczenia
Ostatnim polecanym przez nas produktem jest oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia (np. Monini), którą użyjesz jako dodatek do warzyw, składnik dressingów i marynat. Głównymi atutami tego produktu są: perfekcyjny smak, zapach i konsystencja, a także fakt, że można użyć ją w kuchni niemalże do wszystkiego. Jest bogata w jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, zwłaszcza omega-9. W przeciwieństwie do innych tłuszczy, obniżają poziom cholesterolu. Zawarte w niej witaminy A, E, D, K są ważne w profilaktyce chorób układu krążenia i układu trawiennego.

Materiał partnera zewnętrznego

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3