Najpopularniejsze rodzaje treningów w klubach fitness. Czym się różnią?

Materiał partnera zewnętrznego

Zimą powinniśmy dbać o formę bardziej niż latem. Choćby dlatego, że w czasie pochmurnych i chłodnych dni mamy tendencję do przybierania na wadze – jemy bardziej tłusto i mniej się ruszamy. Miesiące zimowe to najlepszy sezon na rozpoczęcie aktywności fizycznej po to, by już na wiosnę cieszyć się silnymi mięśniami i szczupłą figurą. Na jaką aktywność postawić, gdy na dworze sypie śnieg lub ściska mróz? Jest wiele możliwości.

Niewiele pozostało siłowni, w których dostępna jest tylko strefa z obciążeniami. Większość z nich nazywamy fitness klubami, bo prócz przerzucania żelastwa, możesz tam brać udział w różnorodnych treningach grupowych. Na przykład zajęcia TRX, prowadzone są z wykorzystaniem podwieszonych pod sufitem taśm, które mogą zastąpić wiele urządzeń z klasycznej siłowni. Pracujesz na nich z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Podciąganie, pompki, wykroki, przysiady – kombinacji tych ćwiczeń są setki. Wzmocnią gorset mięśniowy, dodają siły, pomagają się rozciągnąć i utrzymać równowagę. Innym ciekawym sportem jest crossfit. To relatywnie krótki, ale bardzo intensywny trening funkcjonalny, czyli taki, który ułatwi Ci czynności wykonywane na co dzień. Poprawi przy tym kondycję i dynamikę, a także siłę. Spalisz też dużo niechcianego tłuszczu i odsłonisz rzeźbione w międzyczasie mięśnie. Tu również operujesz własną wagą, ale do dyspozycji masz także sztangi, hantle, kettlebells oraz skakanki, drewniane boxy, worki z piachem, liny i wiele innych. Ale trening siłowy to również wspomniane żelastwo. Praca na maszynach, ławeczkach, bramach oraz z luźnymi ciężarami przy regulowanym obciążeniu, pozwala wyizolować konkretne partie mięśni i pracować nad swoimi najsłabszymi punktami. Pamiętaj żeby po jakimś czasie zmieniać ćwiczenia, by organizm wciąż dostawał bodźce do rozwoju. Nie zapomnij również o odpowiedniej ochronie – we wszystkich wspomnianych aktywnościach kluczowe są dłonie. Jeśli skaleczysz się lub nabawisz odcisków, będziesz wykluczony z najbliższych treningów. Zapobiegną temu rękawice. Ich spodnia część powinna być wykonana z wytrzymałej skóry, zaś wierzchnia z przewiewnego materiału. W modelu Sport firmy Laubr rozwiązano to za pomocą siatki poliestrowej, która zapewnia świetną wentylację i dzięki temu dłonie się nie pocą, nie ślizgają i nie odparzają. Dodatkową ich zaletą jest zapięcie na rzep, które usztywnia nadgarstek, minimalizując ryzyko kontuzji.

Jednak żeby się zmotywować do wizyty w siłowni, dobrze jest mieć towarzysza do ćwiczeń. A najlepiej towarzyszkę. Jeśli namówisz swoją partnerkę na wspólne aktywności w klubie, czy na siłowni, czekają na Was same korzyści. Spędzicie ze sobą więcej czasu, którego każdy z nas ma coraz mniej, zyskacie wspólną pasję, więc zrozumiecie swoje wzajemne poświęcenia, ale i postępy oraz oboje będziecie bardziej sprawni, czyli zdrowi. Na dziewczyny w takich miejscach czeka multum możliwości. Mogą zacząć rzeźbienie sylwetki od zajęć tanecznych. Zumba, choć pozornie jest układem choreograficznym wykonywanym w rytm muzyki, może dać niezły wycisk. Intensywny taniec przeplatany elementami fitness wyciska siódme poty. Całość jest jednak tak przyjemna, że na kolejne treningi stawia się jeszcze więcej chętnych. Podobnie ma się rzecz z TBC (total body conditioning). Tu również mamy do czynienia z choreografią, ale już nie z tańcem. Treningi wykonywane są niemal w każdej pozycji, by angażować wszystkie partie mięśniowe. Pomocne w tych ćwiczeniach mogą być piłki, ciężarki, taśmy czy sztangi. Gdyby partnerka chciała skupić się na konkretnych częściach ciała – tych, o których ładny wygląd walczą niemal wszystkie panie – warto przyjrzeć się zajęciom ABT. W centrum stawiają mięśnie brzucha, pośladków i ud. Pomagają wyrzeźbić te strefy w pożądany przez kobiety sposób, czyli gdzieniegdzie odjąć, a gdzieniegdzie dodać. Jak zacząć treningi? Od odpowiedniego wyposażenia. Podstawą są dobre buty sportowe. Polecane przez wielu trenerów Nike Flex Trainer 4 świetnie sprawdzą się podczas intensywnych zajęć. Bardzo lekkie i przewiewne zapewnią komfort termiczny. Specjalna konstrukcja podeszwy poprawia elastyczność, a co za tym idzie – dynamikę ćwiczeń. Rewelacyjnie amortyzują każdy krok, zatem można je również wykorzystywać do biegania.

Można też popracować bardziej statycznie, co nie znaczy mniej intensywnie. Zajęcia z jogi pomogą rozciągnąć mięśnie i ścięgna, co spowoduje poczucie komfortu i rozluźnienia. W niektórych oferowanych odmianach może być formą medytacji, zatem jest to także sposób na wyciszenie się. Inną formą aktywności jest pilates. Pochodzi z początku ubiegłego wieku i jest połączeniem baletu, jogi oraz ćwiczeń izometrycznych. Polega na napinaniu mięśni, jednak bez ich rozciągania. To je wzmacnia, ale nie powoduje rozrostu. Jeśli jednak chcesz się trochę spocić, postaw na ćwiczenia brzucha. Intensywny trening, po którym mięśnie palą żywym ogniem pomogą nie tylko świetnie wyglądać latem na plaży, ale również w dźwiganiu, przenoszeniu i innych domowych czynnościach, które staną się teraz jeszcze łatwiejsze. Gdy decydujesz się na bardziej stacjonarne ćwiczenia, musisz mieć komfort ich wykonywania. Zadbaj o to, podkładając pod siebie matę. Te w fitness klubie nie zawsze są czyste, więc zaopatrz się w swoją. Czy jest jednak sens nosić ją ze sobą? Tak, jeśli jest lekka i poręczna. Mata Spokey Flexmat II posiada wygodne zapięcie ułatwiające transport. Jej krawędzie wzmocniono taśmą, a spodnia część jest antypoślizgowa. To wszystko gwarantuje treningi na najwyższym poziomie przez długi czas.

W większości fitness klubów i siłowni (tych większych lub sieciowych) każdy znajdzie dla siebie odpowiednią aktywność fizyczną. Pamiętaj, że sprzęt ani nie pojedzie za Ciebie do siłowni, ani nie zrobi za Ciebie treningu. Jednak odpowiednio go dobierając sprawi, że będziesz tam wracać coraz chętniej. I to nie ze względu na wydane pieniądze, a dlatego, że to mocno wciąga i uzależnia.

Wideo

polecane: "Bez Ściemy" o filmach akcji

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

13.06.2016, 09:47

Niektórych z tych treningów jeszcze nie próbowałam ale wygląda to zachęcająco. Niedawno nawet zapisałam się do bardzo fajnego klubu Fitness Platinium http://skawina.fitnessplatinium.pl gdzie prowadzone są tego typu zajęcia. Najbardziej podoba mi się trening ABT bo pracują te partie ciała, na których mi najbardziej zależy.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3