Początki na siłowni. Na czym polega trening kardio?

Czy pozbywanie się tłuszczu w postaci „oponki” na brzuchu i nawisów na udach musi być męczące? Okazuje się, że nie! Wystarczą trzy treningi o umiarkowanej intensywności w tygodniu, by w krótkim czasie zauważyć jego efekty w postaci mniejszych obwodów w pasie i górnej części nóg. Odsłonisz w ten sposób mięśnie!

Żeby do tego doprowadzić, musisz rozpocząć treningi cardio, zwane inaczej tlenowymi. A to dlatego, że podczas ich wykonywania, tlen dostarcza do mięśni energię pochodzącą z tłuszczów i węglowodanów. Tak w skrócie można opisać procesy wewnątrz organizmu towarzyszące temu rodzajowi aktywności. Wystarczy umiarkowany poziom intensywności, by do tego procesu doszło.

Umiarkowany oznacza taki, który utrzyma Twój puls w przedziale 60 – 70% jego maksymalnych wartości. Oblicza się to w bardzo prosty sposób: od liczby 220 odejmij swój wiek, a otrzymany wynik, to Twoje tętno maksymalne, czyli 100%. Z dalszą kalkulacją już sobie poradzisz.

Trzy treningi tygodniowo - po 30-60 minut każdy - wystarczą, by zrzucić zbędny tłuszcz z miejsc, gdzie najbardziej Ci on przeszkadza. Oczywiście będzie schodził miarowo. Najpierw z szyi, co sprawi, że twarz stanie się bardziej smukła, a później z rąk, ud i brzucha – ciało stanie się bardziej jędrne i umięśnione.

Oprócz tego, trening cardio poprawi wydolność serca, wytrzymałość organizmu, a także pomoże w regulacji gospodarki hormonalnej (będzie wspomagał produkcję somatropiny i insuliny odpowiedzialnych za metabolizm). Prócz ciała, zyska też umysł – wysiłek aerobowy wpłynie na lepszą pamięć, koncentrację i umiejętność rozwiązywania problemów. A zatem jak tyle zyskać?

Rower
Oczywiście aura nie sprzyja przejażdżkom na zewnątrz, ale możesz to ominąć, sprawiając sobie rowerek stacjonarny. Wybierz taki, który ma kilka różnych programów i możliwość ustawienia własnego. Koniecznie musi mieć wbudowany pulsometr, który podpowie, czy znajdujesz się w strefie aerobowej swojego wysiłku. Model Drift firmy Zipro ma czujniki w kierownicy, która jest wyprofilowana tak, by zapewnić maksymalny komfort i poprawną sylwetkę. 8-stopniowa regulacja oporu pozwoli dobrać odpowiednią intensywność treningu, a jej prosta regulacja umożliwi korekty w trakcie jazdy. Szerokie, regulowane siedzisko będzie sprzyjało pokonywaniu długich tras. Komputer podsumuje Twoje ćwiczenia podając: pokonany dystans, czas przejazdu, prędkość oraz ilość spalonych kalorii. Efekty będziesz więc widział na bieżąco.

Orbitrek
To urządzenie symuluje bieg z intensywnym użyciem rąk. Wykonuje eliptyczne ruchy podstawami na stopy, co przypomina jogging i ujędrnia nogi oraz pośladki. Natomiast uchwyty na dłonie pomagają również wzmocnić klatkę piersiową, barki i ramiona. W tym sprzęcie również muszą znaleźć się sensory mierzące tętno. Jeśli orbitrek będzie miał magnetyczny mechanizm oporu, możesz ćwiczyć wieczorami, kiedy inni domownicy już śpią – takie rozwiązanie jest mniej hałaśliwe. Spośród dostępnych urządzeń, na uwagę zasługuje Laubr Race Cross. Solidnie wykonany, a do tego bardzo ergonomiczny, co nie będzie powodowało wad postawy, a sylwetka pozostanie wyprostowana. Wyraźny wyświetlacz LCD pokaże wszystkie niezbędne parametry treningu, a na koniec podsumuje byś mógł poprawiać swoje wyniki. Wygodne rączki wykonane z gąbki pozytywnie wpłyną na długość „biegów”.

Wiosła
To nazwa potoczna. Właściwie powinno się je określać ergometrem. Imituje ruchy wiosłami na łódce i również pomaga pracować w umiarkowanym tempie przez długi czas, tak by spalić jak najwięcej tłuszczu. Ważne w takim urządzeniu, by opór miał kilka stopni regulacji – wtedy płynnie możesz wejść w swoją strefę aerobową. Komputer powinien pokazać długość i czas w jakim pokonałeś dystans oraz prognozy na kolejne etapy – to pomoże w utrzymaniu równego tempa. Nie wyliczy natomiast Twojego tętna. Sprzęt jest tak skonstruowany, że nie da się zamontować w jego uchwytach pulsometru. Dlatego najlepiej zaopatrzyć się w oddzielne urządzenie do tego celu, np. smartwatch lub zegarek, który będzie odbierał sygnały z opaski zapiętej na klatce piersiowej. Ręce pracują tu bardzo intensywnie i pomiar nie byłby możliwy przy ciągłym ich przemieszczaniu się. Żeby ograniczyć ślizganie się dłoni, pamiętaj o zakupie rękawiczek do ćwiczeń. Model Sport firmy Laubr jest zrobiony ze skóry zamszowej, która wytłumi drgania i zapewni stabilny chwyt oraz ze spandeksu, gwarantującego świetną wentylację, a co za tym idzie – odpowiednią higienę. Ich anatomiczna budowa idealnie zgra się z Twoimi dłońmi.

Jak widzisz – już trzy sesje treningowe tygodniowo dzielą Cię od świetnej sylwetki, zdrowszego organizmu i lepszej sprawności umysłowej. Decydując się na wymienione powyżej aktywności, nie musisz szukać na nie dodatkowego czasu. Każdy z tych sportów możesz uprawiać w domu, np. oglądając serwis informacyjny, ulubiony film lub serial. Zacznij dbać o siebie natychmiast, a w lecie zbierzesz aplauz znajomych, gdy zobaczą Cię w nowym ciele.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować Nie działa? Spróbuj wyłączyć Adblock samodzielnie w ustawieniach.