Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Dział BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce),
który organizuje projekt "Gary Gra" w partnerstwie merytorycznym z Fundacją Miejsc i
Ludzi Aktywnych MILA oraz Uniwersytetem Dzieci.
BP od początku swojej działalności w Polsce realizuje i wspiera innowacyjne projekty
o charakterze edukacyjnym i proekologicznym - mówi Bogdan Kucharski, Dyrektor
Generalny Europa SE, oddział w Polsce - To jeden z elementów naszego programu CSR,
zakładającego działanie w taki sposób, by być częścią otoczenia, w którym
funkcjonujemy i angażowanie się w takie projekty, które mają na celu rozwiązywanie
konkretnych problemów społecznych. Projekt "Gary Gra", edukując i uwrażliwiając
najmłodszych na problematykę ekologiczną, idealnie wpisuje się w tę strategię.
W ramach projektu 28 stycznia 2011 r. pod adresem www.garygra.pl ruszył specjalny,
edukacyjny serwis internetowy, przeznaczony dla dzieci w wieku 6-12 lat, które
znajdą w nim dwuetapową ekologiczną grę online oraz dodatki (tapety na pulpit,
puzzle, kolorowankę).
Głównym bohaterem gry online w I etapie (28 stycznia - 25 lutego br.) jest postać
Garego Gazika. Na ten etap składają się cztery gry zręcznościowe, z których każda
związana jest z odrębnym tematem ekologicznym: recyklingiem, segregacją odpadów,
problemem dzikich wysypisk oraz neutralizacją odpadów. Etap II (26 lutego - 27 marca
br.) to połączenie platformówki, gry logicznej i quizu wiedzowego. Tym razem gracz
wciela się w jedną postać spośród dzieci rodziny Pospiesznych, a jego misją jest
wybudowanie ekologicznego domu z zebranych podczas gry materiałów i prawidłowe
odpowiedzi na pytania, które poszerzą jego wiedzę na temat ekologii.
Serwis jest bezpłatny. Zarejestrowanie się jako użytkownik umożliwi dziecku udział w
oficjalnych rozgrywkach gry, zaplanowanych na najbliższe 2 miesiące oraz
uwzględnienie jego wyników w rankingu konkursowym. Na najlepszych czekają cenne
nagrody - 3 główne (i-Pod, mp4, aparat fotograficzny) oraz edukacyjne gry planszowe
"Gary Gra" i maskotki Garego.
Nasza firma od lat realizuje nowoczesne programy związane z ekologią, choćby
"Zielone Biuro" czy "Czysty Biznes"- mówi Piotr Maślakiewicz, Dyrektor Zarządzający
Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Nasz dział, BP Gas, ma z kolei dużo
dobrej, pozytywnej i przyjaznej środowisku energii do spożytkowania.
Skąd się wziął Gary Gazik? - opowiada Anna Wiertel, Marketing & Offer Execution
Manager Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Pomysł na agenta Garego
pojawił się w lutym ubiegłego roku i wtedy właśnie rozpoczęliśmy prace nad koncepcją
mądrej edukacji ekologicznej dla najmłodszych. Zależało nam, aby wykorzystać
nowoczesne kanały komunikacji, a jednocześnie uczyć poprzez zabawę. Mamy nadzieję,
że Gary Gazik dotrze ze swoją misją do każdej polskiej rodziny, promując
proekologiczne zachowania w codziennym życiu.
Internetowemu serwisowi towarzyszy limitowana edycja specjalnie przygotowanej gry
planszowej "Gary Gra", w której rodzina Pospiesznych wyrusza w podróż dookoła
świata, by pomóc chronić środowisko. Aby dotrzeć do mety, gracze będą musieli
pokonać liczne przeszkody, odpowiedzieć na wiele trudnych pytań z dziedziny ekologii
i recyklingu oraz wypełnić powierzone przez agenta Garego misje. Gra, wyprodukowana
przez Polskie Gry Planszowe, nie znajdzie się w sprzedaży - będzie nagrodą w
rozgrywkach na stronie www.garygra.pl, w konkursach u partnerów i patronów projektu,
posłuży także jako narzędzie dla nauczycieli przyrody, wspierające edukację
ekologiczną.
Przy tworzeniu i realizacji projektu "Gary Gra" zdecydowaliśmy się na współpracę z
organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją i ekologią, które wsparły nas
merytorycznie oraz organizacyjnie - mówi Anna Wiertel, Marketing & Offer Execution
Manager Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Dzięki temu udało nam się
wspólnie stworzyć szeroko zakrojony projekt, który nie ogranicza się do aktywności
edukacyjnych w Internecie (strona www.garygra.pl, obecność na Facebook.pl), ale
obejmuje też np. konkursy ekologiczne dla uczniów i nauczycieli organizowane przez
Fundację MILA czy specjalny program edukacyjny (m.in. warsztaty ekologiczne)
zaplanowany w ramach zajęć Uniwersytetu Dzieci. Dodatkowo patronat medialny nad
projektem objęły serwisy Onet.pl oraz CzasDzieci.pl.
Źródło: Informacja prasowa
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?