Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chciała zarobić 1000 złotych, a tymczasem je straciła!

Witold Chrzanowski
Witold Chrzanowski
Policja
Oszuści nie śpią i co rusz wymyślają nowe metody oszustw, które mają na celu wyłudzenie naszych pieniędzy. Tym razem do oszustwa wykorzystany został popularny serwis ogłoszeniowy. 29 – letnia mieszkanka powiatu braniewskiego zamiast otrzymać pieniądze za umieszczony na aukcji przedmiot straciła 1000 zł. Apelujemy o rozwagę i ostrożność w Internecie!

W niedzielę (02.10.2022r.) do braniewskich kryminalnych stawiła się 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego informując, że została oszukana. Kobieta na jednym ze znanych serwisów sprzedażowych zamieściła ogłoszenie. Po pewnym czasie za pośrednictwem komunikatora internetowego zaczęła otrzymywać korespondencje od osoby zainteresowanej zakupem. W trakcie rozmowy, oszust wzbudził zaufanie chęcią zakupu, aby sfinalizować zakup wysłał kobiecie link z fałszywą platformą banku, zachęcając do uzupełnienia danych rachunku m.in. numeru konta, na które miał zostać zrealizowany przelew. W efekcie zamiast zasilić konto za sprzedaż przedmiotów kobieta straciła swoje oszczędności. Gdy 29-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, było już za późno a kontakt z rzekomym kupcem urwał się. Pamiętaj, aby otrzymać zapłatę za sprzedawany przedmiot, kupującemu wystarczy tylko numer twojego konta bankowego.

Co robić by nie paść ofiarą oszustwa?

  • Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych;
  • NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz
  • kodów jednorazowych.
  • Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV;
  • Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze;
  • Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych;
  • Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków;
  • Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
  • Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
  • Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu
  • oprogramowania;
  • Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na elblag.naszemiasto.pl Nasze Miasto