Kilka sposobów na lekkie i pyszne śniadania

Materiał Partnera Zewnętrznego
Nie bez powodu mówi się o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dodaje energii siłna wiele godzin. Poza tym, badania naukowe udowodniły, że porządne śniadanie pozytywnie wpływa nie tylko na twoje zdrowie, ale również – i to w ogromnej mierze – na twoje samopoczucie!

Odpowiednie śniadanie jest bardzo istotne – to już sobie wyjaśniliśmy. Ale co właściwie oznacza „odpowiednie”? Przede wszystkim ważne, aby twój pierwszy posiłek nie składał się z pustych kalorii, tylko był pełnowartościowy, lekkostrawny, bogaty w świeże, nieprzetworzone składniki i zbilansowany. W codziennej diecie nie powinno zabrakną węglowodanów, białek i tłuszczy.

Najlepiej, by śniadanie zawierało węglowodany złożone. W przeciwieństwie do tych prostych, które zjadasz m.in. w białym pieczywie i zwykłym makaronie, łagodnie podnoszą ilość cukru we krwi. Ich największą zaletą jest dłuższy czas trawienia przez organizm, dzięki czemu uczucie nasycenia będzie towarzyszyć nam o wiele dłużej. Charakteryzują się też dużą zawartością błonnika, niezbędnego w naszej diecie do trawienia i higieny układu pokarmowego. Pożądane węglowodany znajdziesz je m.in. w: musli, płatkach kukurydzianych, domowej granoli, warzywach bogatych w skrobię i strączkowych, ciemnym pieczywie, czy wielozbożowym makaronie.

Kolejnym, istotnym składnikiem porannej diety jest również białko obecne np. w: płatkach owsianych, jaglanych, orzechach oraz suszonych owocach(np. rodzynkach). Świetnie zaspokajają głód. Domowa owsianka jest szybka w przygotowaniu i może mieć wiele obliczy, w zależności od tego, jakie składniki do niej dodasz. Spróbuj sprawdzonych połączeń np.: kakao – banan - rodzynki, kakao – wiśnie, jabłka – cynamon – miód. Zamiast owsianki możesz przygotować tak modną ostatnio jaglankę. Wystarczy, że zastosujesz kaszę jaglaną lub płatki jaglane i kolejny rodzaj śniadania gotowy. Kasza jaglana to ostatni hit w polskich kuchniach. Zawiera łatwo przyswajalne białko, żelazo, dużo witamin, mało skrobi i jest bezglutenowa. Jako jedna z nielicznych, ma działanie zasadotwórcze, dlatego jest ważnym składnikiem regulowania diety w zakwaszonym organizmie. Nie można także zapominać o nabiale, szczególnie niesłodzonych jogurtach naturalnych, kefirach, maślankach. Dostarczają wapnia, tłuszczy, witamin A, B2, B12, D.

Witamin i błonnika warto szukać w świeżych owocach i warzywach. Spożywane w czystej postaci lub po przeróbce w formie soku lub koktajlu zapewniają organizmowi niezbędnych składników i mikroelementów. W Twojej diecie nie może zabraknąć jabłek, gruszek, śliwek, cytrusów, szpinaku, buraków, marchwi, pomidorów, świeżych ziół. Im więcej kolorów na Twoim talerzu, tym lepiej. Powinniśmy zjadać dziennie 5 porcji warzyw i owoców, warto chociaż jedną z nich dostarczyć sobie przy śniadaniu, na przykład w formie świeżo wyciskanego soku z pomarańczy i grejpfrutów, koktajlu warzywnego, czy sycącego smoothie z owocami.

W okresie zimowym i przy zmiennej pogodzie, gdy jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje, warto do diety włączyć także miód, który wzmacnia odporność organizmu oraz łagodzi objawy grypy i przeziębienia.

Czego unikać? Przede wszystkim węglowodanów prostych, przesadnej ilości tłuszczy i wysoko przetworzonych składników. Starajmy się ograniczać cukier, zastępując go owocami i bakaliami oraz sól, wymieniając ją na aromatyczne mieszanki ziół. Czym więc wypełnić swoją spiżarnię, by mieć pod ręką składniki, które pozwolą przygotować pyszne, zdrowe i sycące śniadanie?

MELVIT 400g Płatki Owsiane Górskie
O płatkach owsianych wspominaliśmy, zwracając uwagę na to, że są one doskonałym źródłem białka. Jednak płatki górskie (np.Melvit) zawierają także: witaminy (szczególnie B6 odpowiedzialną m.in. za pamięć i koncentrację), błonnik i sole mineralne, przez co są elementem zdrowej, zbilansowanej diety. Ich główną zaletą jest to, że można dodać je do wielu różnych potraw (np. mleka, jogurtu naturalnego, zup i deserów), ale atutem jest też łatwość przygotowywania.

Bio Planet 300g Płatki jaglane Bio
Z kolei ekologiczne płatki jaglane z pełnego przemiałuBio Planet zawierają naturalne składniki ekologiczne objęte certyfikatem kontroli, wśród których prym wiedzie delikatna skrobia (65%), a także cenne substancje odżywcze: białko (do 11%), żelazo, magnez, potas, krzem oraz wiele witamin (głównie z grupy B).Produkt nie zawiera glutenu. Dodatkowo, ma właściwości moczopędne, przez co wzmacnia nerki oraz ma działanie przeciwgrzybicze.Płatki idealnie nadają się do jogurtu albo koktajli.

Bartnik Sokólski 250g Miód z orzechami laskowymi
Miód wielokwiatowy z orzechami laskowymi (np. Bartnik Sokólski) korzystnie wpływa na organizm, zwłaszcza w okresie zimowym i czasie przesilenia wiosennego, kiedy jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje i choroby. Wzmacnia odporność organizmu oraz łagodzi objawy grypy i przeziębienia, a także zapobiega anemii, zapaleniu gardła i stanom przemęczenia.Dodatkowo,poprawia metabolizm, wpływa na dobre samopoczucie oraz pysznie smakuje! Z kolei orzechy oddziałują na nasz wygląd (a w szczególności włosy, skórę i paznokcie).

Bakalland 100g Rodzynki sułtańskie
Bogate w błonnik rodzynki sułtańskie (np. Bakalland) mogą być wspaniałym dodatkiem do owsianki, omletów, naleśników,sałatek, czy twarożku na słodko. Jako, że zawierają znaczącą ilość antyoksydantów chroniących przed chorobami układu sercowo-naczyniowego, są doskonałą alternatywą dla czerwonego wina. W ich składzie przede wszystkim znajdziesz witaminy z grupy B oraz potas. Kwas winowy zapobiega zaś rakowi jelita grubego.

Monini 200ml Extra vergineclassico Spray Oliwa z oliwek pierwszego tłoczenia
Ostatnim polecanym przez nas produktem jest oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia (np. Monini), którą użyjesz jako dodatek do warzyw, składnik dressingów i marynat. Głównymi atutami tego produktu są: perfekcyjny smak, zapach i konsystencja, a także fakt, że można użyć ją w kuchni niemalże do wszystkiego. Jest bogata w jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, zwłaszcza omega-9. W przeciwieństwie do innych tłuszczy, obniżają poziom cholesterolu. Zawarte w niej witaminy A, E, D, K są ważne w profilaktyce chorób układu krążenia i układu trawiennego.

PSL chce restrykcji dla niezaszczepionych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie