Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Narkotyki? Na co mi to!

Redakcja
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
„Na co mi to” to hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod patronatem Ministerstwa Zdrowia, która rozpoczęła się 20 czerwca br. Jest to pierwsza w Polsce kampania kształtująca przekonanie, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków, co potwierdzają wyniki badań naukowych.

Przeświadczenie społeczne o zażywaniu narkotyków przez większość młodych ludzi funkcjonuje od początku lat 90-tych, gdy skala używania tych substancji wśród młodzieży rosła. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) w latach 1992, 1994, 1996, 1999, 2003, które w tamtym okresie wskazywały na rosnący trend używania narkotyków przez młode osoby. Jednak po 2003 roku odnotowano spadek zażywania poszczególnych środków psychoaktywnych, a obecnie sytuacja na scenie narkotykowej w Polsce jest stabilna. Potwierdzają to m.in. badania CBOS z lat 2008 i 2010, które odnotowały zahamowanie trendu wzrostowego oraz tendencję spadkową w używaniu narkotyków.

Spadek konsumpcji narkotyków w Polsce, w tym „dopalaczy”, potwierdzają także badania przeprowadzone przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod koniec 2009 i 2010 roku. Objęły one reprezentatywną populację mieszkańców naszego kraju w wieku 15–75 lat. Porównując wyniki badań dotyczących „dopalaczy”, w 2009 i 2010 roku odnotowano spadek ich używania. Do przynajmniej jednorazowego kontaktu z tymi substancjami przyznało się 6% badanych w 2009 roku i 3% badanych w 2010 roku. Inne, najpopularniejsze substancje nielegalne w Polsce to marihuana i haszysz. W 2010 roku do używania kiedykolwiek w życiu przetworów konopi przyznało się 4% badanych (w 2009 – 5%).

Kampania „Narkotyki? Na co mi to” ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Poprzez działania chcemy pokazać młodzieży, że można żyć, bawić się, uczyć się czy pracować bez wspomagania środkami psychoaktywnymi. Ideą „Na co mi to” jest zachęcenie młodych ludzi do bycia „nakręconym” bez narkotyków. Chcemy wzmacniać przekonanie młodzieży, że można być osobą twórczą, aktywną
i osiągnąć sukcesy życiowe bez wspomagania się środkami zmieniającymi świadomość. Niebranie narkotyków pragniemy uczynić normą oraz modą. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Najnowsza kampania antynarkotykowa jest skierowana do młodzieży – głównie przed inicjacją narkotykową, ale także do osób już eksperymentujących z narkotykami. Liczymy, że nasz przekaz zweryfikuje fałszywe przekonania dotyczące skali używania narkotyków przez młodzież, a osoby używające narkotyków skłoni do refleksji – dodaje Piotr Jabłoński.

Ogólnopolska kampania „Na co mi to” obejmie spoty telewizyjne, spoty radiowe oraz reklamę w prasie. Ze względu na dużą aktywność grupy docelowej na portalach społecznościowych, utworzony zostanie profil kampanii na Facebook’u. Strona internetowa projektu www.nacomito.com.pl będzie natomiast zawierać m.in. ciekawe konkursy skierowane do młodzieży. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach
i dyskotekach.

Kampanię realizują Fabryka Komunikacji Społecznej oraz Agencja PR Partner of Promotion. Projekt zakończy się 15 grudnia br.

Źródło: Informacja prasowa

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto