Pozycjonowanie czy płatne kampanie? Jaką formę promocji wybrać dla swojej firmy?

Materiał informacyjny Lumo

Pozycjonowanie sprawdzi się w ponad 90% przedsiębiorstw prowadzących działalność w sieci. W pozostałych przypadkach prym wiodą reklamy. Oczywiście możesz wykorzystać jedną z tych form promocji lub obie jednocześnie, jeśli masz silną konkurencję. Od czego to zależy?

Od wielu czynników. Jeśli sprzedajesz znane produkty, oferujesz powszechne usługi, to masz silną konkurencję. Wiele firm o podobnym profilu ma zbliżoną ofertę. Twoja strona wtedy ma niską pozycję w Google, co wiąże się z małym ruchem.

To nie wszystko, gdyż Twoja marka ma większy problem, gdy jest mało znana, działa tylko regionalnie lub nie ma zaufania społecznego – niska rozpoznawalność, nieznany właściciel, nieatrakcyjna lokalizacja.

W przypadku takich problemów sięgasz po pozycjonowanie stron i reklamy jednocześnie lub korzystasz tylko z jednej opcji. To, jakie metody promocji firmy w sieci wykorzystasz, zależy znów od Twojej oferty.

Jakie usługi i produkty oferujesz?

Pytanie jest bardzo ważne, dlatego że każda z form promocji internetowej ma swoje zalety i wady. Tutaj należy wziąć pod uwagę Twój asortyment czy charakter prowadzonego przez Ciebie biznesu. Dlaczego ma to takie znaczenie?

Pozycjonowanie stron, pozycjonowanie lokalne oraz pozycjonowanie sklepu internetowego nie są przeznaczone do każdego biznesu czy każdej grupy produktów. Jeśli oferujesz innowacyjne usługi, niszowe lub mało znane produkty, to SEO raczej nie jest dla Twojej firmy. Podobnie jest, jeśli głównymi odbiorcami Twoich usług czy produktów są przedsiębiorstwa.

Niestety, ale wyżej wymienione produkty, usługi są rzadko wyszukiwane w Google. Nawet wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania nic nie zmieni. Mało kto wpisuje w wyszukiwarkę frazy kluczowe związane z profilem Twojej działalności. Co innego, jeśli masz popularne towary, znane usługi. Wtedy mocno stawiaj na SEO, gdyż konkurencja to robi, a wysokie pozycje zapewniają duży ruch, solidną sprzedaż i wielkie zyski.

Doskonałą alternatywą dla SEO w przypadku niszowej branży lub doskonałym dopełnieniem sprzedaży znanych produktów są kampanie Google Ads czy Facebook ADS. Ich zastosowanie jest ważne i wartościowe niezależnie od tego, jakie produkty czy usługi oferujesz. Teraz już wiesz, na czym stoisz, więc poznaj zalety obu rozwiązań.

Pozycjonowanie to proces. Efekty są trwałe

Pozycjonowanie opiera się o działania na Twojej stronie (on-site) i poza nią (off-site). Na stronie specjaliści optymalizują kod źródłowy, content – treści czy szybkość ładowania się strony na komputerze i urządzeniach mobilnych. Poza nią działania obejmują publikację artykułów sponsorowanych z linkami sponsorowanymi na łamach znanych portali.

Działania te mają doprowadzić do jak najwyższej pozycji Twojego sklepu w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjom TOP 3, TOP 10, Twoja witryna stanie się widoczna dla setek tysięcy internautów. W ten sposób na Twoją stronę w pierwszej kolejności osoby zainteresowane Twoją ofertą. Zyskujesz duży ruch oraz wysoką sprzedaż.

SEO to szereg działań, których celem jest zdobycie wartościowego ruchu na Twoją stronę

Jednak SEO ma więcej zalet, a mowa o rozbudowanym marketingu. Dzięki wysokiej pozycji w Google i artykułom sponsorowanym Twoja strona staje się popularna, rozpoznawalna. Coraz więcej ludzi mówi o Twojej marce i chętniej dokonuje zakupów. Twój brand zyskuje w ten sposób zaufanie społeczne.

Takie efekty pozycjonowania stron są trwałe. Inaczej ujmując, utrzymujesz wysokie miejsca w Google nawet przez kilka miesięcy. Przy powtórzonych działaniach SEO proces ten jest nieprzerwany – permanentnie trwający. Dzieje się tak, gdyż specjaliści takie wyniki budują w wielomiesięcznym procesie. Na bazie analiz słów kluczowych, Twojej branży czy konkurencji, tworzą najlepszą strategię i skrupulatnie ją realizują. Tylko odpowiednio przygotowany proces SEO gwarantuje powyższe efekty – nie zapominaj o tym.

Płatna kampania w Google, zalety i wady

SEO jest świetnym rozwiązaniem niemal dla wszystkich firm, ale jeszcze lepsze jest dopełnienie pozycjonowania reklamą Google Ads czy reklamą Facebook Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania Google działają wtedy, gdy ktoś wpisze frazę kluczową w okno dialogowe wyszukiwarki – musi mieć potrzebę. Dzięki reklamom wyświetlasz swoją ofertę tym osobom bez konieczności oczekiwania na ich działanie.

To jednak początek zalet reklam kampanii. Sam decydujesz o harmonogramie – czasie ich emisji. W ten sposób docierasz do swoich klientów o najlepszych porach dnia czy w dniach związanych ze świętami. To znacząco podnosi skuteczność reklam, gdyż ich emitowanie następuje w momencie podwyższonej „gorączki zakupowej”.

Poza tym samodzielnie decydujesz też o tym, komu wyświetla się reklama. Specjaliści przy pomocy Twoich sugestii zweryfikują grupę docelową – osoby najchętniej kupujące Twoje produkty lub zamawiające usługę. Do tego sprawujesz pełną kontrolę nad budżetem kampanii. Zdecydujesz sam, ile finansów przeznaczysz na ten cel.

Płatne kampanie pozwalają szybko dotrzeć do potencjalnego klienta

Niestety, reklamy mają swoje minusy. Ich samodzielne działanie jest ograniczone w czasie. Reklamy działają skutecznie w momencie ich emisji (w przeciwieństwie do SEO). Notujesz podczas kampanii wzmożony ruch, wysoką sprzedaż, ale po ich zakończeniu wyniki mocno się obniżają. SEO działa inaczej, jak zostało to wspomniane powyżej – jest trwałe. Dlatego jeszcze raz należy powtórzyć – pozycjonowanie i reklama świetnie się dopełniają. Zastosowane jednocześnie przynoszą wielokrotne wzrosty.

Współpracuj ze specjalistami, nie trać środków na nieefektywne działania

Efekty wspomniane powyżej uzyskasz jedynie wtedy, gdy zaufasz profesjonalistom. Zapomnij o ofertach typu: SEO z efektami do 7 dni, pozycjonowanie najtańsze w regionie. Dlaczego? Pozycjonowanie stron www, pozycjonowanie sklepów czy pozycjonowanie lokalne charakteryzują się złożonością wielu procesów. Aby skutecznie przyciągały klientów, generowały zyski, muszą potrwać od kilku tygodni nawet do kilku miesięcy.

Wszystkie typy pozycjonowania wymagają audytu, czyli sprawdzenia kondycji Twojej strony. Następnie tworzone są analizy i na ich bazie strategia. Wdrożenie zaleceń, optymalizacji i działań SEO też trwa. Dopiero tak przygotowane pozycjonowanie może zagwarantować wysokie pozycje w Google, duży ruch, wysoką sprzedaż i całkiem duże zyski.

Zobacz co otrzymasz w ramach pozycjonowania stron w Olsztynie: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/olsztyn/

Eksperci wspomogą całość pozycjonowania kampaniami Google Ads czy kampaniami Facebook Ads na Twoje życzenie. W ten sposób zyskasz okresowo jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe np.: w okolicach świąt czy ważnych wydarzeń okolicznościowych.

Na pytanie postawione w temacie można odpowiedzieć twierdząco. Zarówno SEO, jak i kampanie reklamowe mają swoje zalety. Nie zawsze można je stosować jednocześnie, ale są to wyjątki. Dlatego wdrożenie obu rozwiązań jest najefektywniejsze dla ponad 90% firm.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto