Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przekop Mierzei Wiślanej kołem zamachowym rozwoju portu morskiego w Elblągu

Witold Chrzanowski
Witold Chrzanowski
Urząd Morski w Gdyni
Jak już pisaliśmy, 17 września, zostanie otwarta droga wodna z Zatoki Gdańskiej do Zalewu Wiślanego i dalej do Elbląga. Tego też dnia przez kanał przez Mierzeję Wiślaną przepłyną pierwsze statki. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce będzie ich bardzo dużo.

Jak poinformowała media polska agencja transportu Okmarit, działająca w segmencie cargo głównie w portach Pomorza Zachodniego i Trójmiasta, ale mająca także biuro w Elblągu, zamierza ona uruchomić przewozy towarów masowych w elbląskim porcie. Do tego potrzebny jest jednak nie tylko przekop, ale też rozbudowa infrastruktury portowej.

Zarząd portu morskiego w Elblągu przygotowuje inwestycje, by zachęcić do współpracy innych partnerów. Jak informuje dyrektor portu Arkadiusz Zgliński, planuje on razem z prezydentem Witoldem Wróblewskim wizytę w Danii, by podpisać listy intencyjny o współpracy z portem Vordingborg. Port ten specjalizuje się w przeładunkach materiałów budowlanych oraz drewna. Współpraca mogłaby dotyczyć więc przewozów takich właśnie towarów.

Świadczone w Elblągu usługi cargo wykraczają poza pierwotne założenia ekspertów, którzy widzieli w przekopie szansę na rozwój głównie turystycznych rejsów pasażerskich.

Przypomnijmy, że kanałem przez Mierzeję Wiślaną pływać będą statki o długości ok. 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warminskomazurskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto