Oszuści nie dają o sobie zapomnieć. Ich celem niezmiennie pozostaje chęć wzbogacenia się cudzym kosztem. Tylko w czwartek (07.04) przestępcy podjęli dwie próby oszukania naszych mieszkańców.
W pierwszym z przypadków do mężczyzny zadzwonił rzekomy pracownik banku. W trakcie rozmowy oszust przekonywał, że pieniądze klienta są zagrożone i musi zainstalować specjalną aplikację na telefonie. Mężczyzny nieświadomy przestępczego działania postąpił z
godnie z instrukcją. Tuż po zainstalowaniu aplikacji zalogował się do swojego internetowego konta, a po chwili zorientował się, że stracił 1500 złotych. O fakcie powiadomił policjantów.
Tego samego dnia do mieszkanki Braniewa na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się „znajomy”. W trakcie konwersacji mężczyzna poprosił o udostępnienie kodów blik, tłumacząc prośbę brakiem możliwości dokończenia swojej transakcji z uwagi na jakąś awarię. Oszust zapewniał, że niezwłocznie zwróci pożyczoną kwotę. Kobieta nie dała się jednak zwieść pozorom i postanowiła zadzwonić najpierw do znajomego. Kiedy skontaktowała się z prawdziwym kolegą – ten potwierdził, że nie prosił o żadne pieniądze, co jedynie utwierdziło ją w przekonaniu, że miała do czynienia z oszustem.
Policjanci cały czas ostrzegają!
Nie ulegaj presji! Zachowaj wzmożoną czujność! Daj sobie czas na przemyślenia, nie działaj pod wpływem emocji. To może być oszustwo!
Jeżeli nawiąże z Tobą kontakt osoba, która będzie proponowała:
szybki zysk,
zainstalowanie oprogramowania na komputerze,
uratowanie „zagrożonych” pieniędzy na rachunku bankowym
ZAWSZE zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! To może być oszust!
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?