Historyczny kurs odbył się pojazdem o numerze bocznym 3006. Tramwaj udekorowany w czerwoną kokardę przewiózł pasażerów trasą spod Wysokiej Bramy na Jaroty. Gdy ruszał w niebo wystrzeliło konfetti. Mieszkańcy robili zdjęcia, a pierwsi pasażerowie otrzymali pamiątkowe certyfikaty.
Badania przeprowadzone po 10 miesiącach od wprowadzenia nowego środka transportu pokazują, że zmiany w transporcie publicznym zaowocowały wzrostem liczby pasażerów. Zarząd Dróg Zieleni i Transportu odnotował w tym czasie sześcioprocentowy wzrost wpływów ze sprzedaży biletów. Wyższy zysk uzyskano pomimo obniżenia cen biletów okresowych oraz wprowadzenia biletów czasowych.
Pojawienie się tramwajów w Olsztynie było odpowiedzią na nieustająco zwiększającą się liczbę samochodów na olsztyńskich ulicach i utrudnieniach z tym związanych. W samym Olsztynie zarejestrowanych jest ponad 100 tys. aut. Budowa buspasów zadziała pozytywnie. Nie wszędzie jednak można zastosować to rozwiązanie, dlatego w wielu miejscach podlegają one tym samym prawom jak inni uczestnicy ruchu. Tramwaj natomiast porusza się swoim wydzielonym torowiskiem, ma priorytety w sygnalizacji świetlnej. To zdecydowanie przyspieszyło podróże komunikacją miejską.
Źródło: UM Olsztyn
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?