Rośnie koalicja przeciw sprzedaży alkoholu nieletnim

Redakcja
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
Już 137 gmin z całego kraju zgłosiło swój udział w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Sprawiedliwości, Komendy Głównej Policji i ZPPP Browary Polskie „Pozory mylą, dowód nie”. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji, tak jak i w poprzednich latach jest „Reaguj gdy niepełnoletni kupuje alkohol”. Akcja ma na celu uświadomienie jak najszerszym kręgom społecznym, że sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia jest przestępstwem, zaś jego popełnieniu zapobiec może zarówno sam sprzedawca, jak i każdy świadek sprzedaży.

Edukacja od morza do Tatr
Tegoroczna kampania została stworzona z myślą o aktywizacji środowisk lokalnych i budowie obywatelskiej koalicji sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Organizatorzy planują dotarcie do jak największej liczby gmin w całej Polsce – tych dużych i tych małych, turystycznych i przemysłowych – wszystkich miejsc, w których funkcjonują punkty sprzedaży alkoholu. Program, skonstruowany na zasadzie dobrowolności, zachęca urzędy, ośrodki rozwiązywania problemów alkoholowych i ośrodki pomocy społecznej do edukacji sprzedawców i klientów, a także rodziców w zakresie zagrożeń jakie niesie dostęp nieletnich do alkoholu. Browary Polskie dostarczają jednocześnie materiały edukacyjne, firmowane przez Policję, do dystrybucji w lokalnych sklepach, barach i restauracjach. Pakiet materiałów (plakaty, ulotki i filmy szkoleniowe dla sprzedawców, naklejki oraz broszury dla rodziców) otrzymać można bezpłatnie, po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na stronie www.pozorymyla.pl.

Odliczanie do 200
Dotychczas swój udział w kampanii zadeklarowało 137 gmin ze wszystkich województw – najwięcej z dolnośląskiego. Pełną listę zgłoszeń zobaczyć można w zakładce „Dołączyli do nas” na oficjalnej stronie kampanii www.pozorymyla.pl.
Przedstawiciele większości zgłoszonych gmin otrzymali już pełen komplet materiałów. Część z nich rozpoczęła ich dystrybucję w swoich regionach, część organizuje dla lokalnych sprzedawców szkolenia na temat zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Kampania cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczą wciąż spływające formularze zgłoszeniowe oraz liczne telefony ze zgłoszeniami udziału od zainteresowanych gmin. Organizatorzy spodziewają się zamknąć listę liczbą co najmniej 200 gmin zgłoszonych do programu. Deklaracje uczestnictwa przyjmowane będą do połowy sierpnia. We wrześniu planowana jest akcja informacyjna w szkołach, związana z edukacją rodziców. W październiku dziesięć najbardziej aktywnych gmin zostanie uhonorowanych tytułem „Odpowiedzialnej Gminy 2011”.

Źródło: Informacja prasowa

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3