Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skoda Fabia w wersji kombi [ZDJĘCIA]

AIP
Skoda Fabia w wersji kombi
Skoda Fabia w wersji kombi fot. Skoda
Skoda Fabia w wersji kombi. Z początkiem lutego 2015 roku, w polskich salonach Skody pojawi się III generacja Fabii Combi, która jest znacznie dojrzalsza i dużo lepiej wyposażona.

Skoda Fabia w wersji kombi

Zacznijmy od tego, iż nadwozie najnowszej Fabii Combi jest o 10 mm dłuższe, o 90 mm szersze i o 31 mm bardziej płaskie niż poprzedniczki. Dzięki większej szerokości oraz podkreśleniu linii poziomej jej sylwetka czyni wrażenie solidności. W aucie jest dostateczna ilość miejsca dla czterech dorosłych osób i ich bagażu, choć rejestrowane jest oczywiście na 5. Szersza o 21 mm i dłuższa o 8 mm kabina, lekko wyprofilowane, ale dostatecznie szerokie fotele zapewniają komfortową jazdę na dłuższych odcinkach. Nie jest to zatem wyłącznie auto miejskie - choć jego niewielkie gabaryty pomagają przy parkowaniu i poruszaniu się po zatłoczonych ulicach - ale równie świetny samochód na dalsze rodzinne eskapady. Czeskim konstruktorom udało się wypracować kompromis pomiędzy zawieszeniem miękkim i twardym. Komfort podróżowania jest więcej niż dobry, a na zakrętach Skoda bez problemu trzyma zadany tor jazdy. Zdaniem ekspertów to zasługa precyzyjnie dobranej współpracy z nowym, elektromechanicznym układem kierowniczym, nowymi silnikami i od początku opracowanego zawieszenia silnika.

Pozytywne wrażenie czyni nie tylko obszerne wnętrze auta, ale również stylizacja deski rozdzielczej. Choć dominują na niej twardsze plastiki, wzornictwo nie ustępuje temu w droższych autach kompaktowych.
Fabia Combi jest jeszcze bardziej uniwersalna niż dotąd. Kanapę można złożyć dwustopniowo: najpierw składa się siedzisko, potem oparcie, zwiększa to wykorzystanie wnętrza. Do środka samochodu można włożyć przedmioty o długości do 155 cm. Powierzchnia ładunkowa ma szerokość 96 cm, a pokrywa bagażnika sięga niżej niż dotąd. Dzięki temu krawędź otworu załadowczego jest na wysokości zaledwie 61 cm – o 2,6 cm niżej niż u poprzedniczki. Bagażnik o pojemności 530 litrów (po złożeniu kanapy 1.395 ) jest największy w segmencie B. Umocowanie przewożonych przedmiotów zapewniają dodatkowe, praktyczne siatki (dwie pionowe, jedna pozioma) oraz pojemniki boczne, mieszczące duże butelki z napojami i np. apteczkę. Oprócz tego do bagażnika można zamówić elastyczny schowek, służący do pomieszczenia innych drobiazgów.

Nowa Fabia Combi oferuje możliwość łatwego podłączenia smartfona, odbywa się to z zastosowaniem tzw. funkcji MirrorLink. Stwarza ona możliwość wyświetlenia i obsługi na ekranie radia wybranych aplikacji mobilnych. Gdy tylko producent udostępni odpowiednie interfejsy programowe, można będzie podłączyć także smartfony firmy Apple oraz te z systemem operacyjnym Android. Combi otrzymało też funkcję SmartGate, umożliwiającą pokazanie na ekranie smartfona określonych danych samochodu w specjalnej aplikacji mobilnej, zapamiętanie ich i mobilne wykorzystanie. Np. za pomocą nowo opracowanej aplikacji Skoda Drive użytkownik może zobaczyć, na ile oszczędny był jego sposób jazdy na danej trasie. Za pomocą aplikacji MFA-Pro na ekranie smartfona można korzystać z rozszerzonych funkcji komputera pokładowego lub wskaźnika wielofunkcyjnego MFA.

W Fabii Combi wykorzystano platformę MQB koncernu Volkswagen. W ofercie znajdują się trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne spełniające normę czystości spalin EU6 i wyposażone w funkcję Start-Stop oraz odzysk energii hamowania. Spektrum mocy silników benzynowych sięga od 75 do 110 KM. Nowa paleta trzycylindrowych silników wysokoprężnych oferuje moc od 75 do 105 KM. Jako skrzynie biegów zastosowano przekładnie ręczne lub automatyczną DSG. Podczas prezentacji dla dziennikarzy jeździliśmy odmianą wyposażoną w benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM. Nadzwyczaj cicha, dynamiczna i oszczędna jednostka benzynowa wydaje się być najlepszym wyborem spośród oferowanych przez Skodę do tego auta.

Z praktycznych dodatków warto wymienić po raz pierwszy dostępną w tym modelu funkcję bezkluczykowego ryglowania drzwi i uruchamiania silnika KESSY oraz system czujników parkowania z przodu i z tyłu (do tej pory były tylko z tyłu). Również opcjonalną funkcję nadzoru odstępu Front Assistant z funkcją hamowania awaryjnego, która w razie potencjalnej kolizji automatycznie zatrzymuje nasze auto.
«1»

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto