MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Tych parówek nie można kupować ani jeść! Nie dawaj też dzieciom. Co szkodzi? Oto, czego MUSISZ unikać

Piotr Niemkiewicz
Piotr Niemkiewicz
Jak często można jeść parówki?  

Parówki to jedno z najpopularniejszych dań na polskich stołach. Tanie, szybkie do przygotowania - zwłaszcza rano. Kanapka z masłem, do tego pomidor, dwie lub trzy podgrzane w wodzie parówki i śniadanie lub ciepłą kolację gotowe. 

CZYTAJ DALEJ >>>
Jak często można jeść parówki? Parówki to jedno z najpopularniejszych dań na polskich stołach. Tanie, szybkie do przygotowania - zwłaszcza rano. Kanapka z masłem, do tego pomidor, dwie lub trzy podgrzane w wodzie parówki i śniadanie lub ciepłą kolację gotowe. CZYTAJ DALEJ >>>Przemek Świderski
Śniadanie bez parówek? Kolacja bez ciepłych frankfurterek? Kochają je dzieci, smakują dorosłym. Parówki wydają się idealnym dopełnieniem posiłku dla wielu z nas. I moglibyśmy je jeść często. Plusem jest szybkość i łatwość ich przyrządzenia. Jakie są minusy jedzenia parówek? Nie zawsze są dobrym wyborem na posiłek - zwłaszcza dla dzieci. Dlaczego nie powinieneś często jeść parówek? Sprawdź, co mówią o tym dietetycy i specjaliści od żywienia.

O parówkach można powiedzieć jedno - są smaczne i szybkie do przygotowania. Na śniadanie przejadała się jajecznica i nie masz pomysłu na kolację na ciepło? W takich sytuacjach najczęściej sięgamy po parówki. Czy to dobry wybór? Jedzenie parówek od czasu do czasu nie zaszkodzi naszemu zdrowia, ale dobrze mieć umiar.

Co o jedzeniu parówek, ich minusach oraz zaletach mówią dietetycy?

Spis treści

Czy parówki są zdrowe?

Parówki mogą być spożywane w umiarkowanych ilościach, ale ich spożycie w nadmiernych ilościach nie jest zalecane ze względu na wysoką zawartość tłuszczu i soli.

Parówki zazwyczaj są wykonane z mięsa wieprzowego, wołowego lub drobiowego, a także zawierają dodatki w postaci:

  • substancji zagęszczających,
  • stabilizatorów,
  • aromatów
  • i konserwantów.

Parówki to nie mięso

Parówki są wysoko przetworzonym produktem, co oznacza, że ich wartość odżywcza jest niższa niż w przypadku surowych produktów mięsnych. W związku z tym spożywanie ich w nadmiernych ilościach może zwiększać ryzyko wystąpienia chorób serca, nadciśnienia, otyłości oraz cukrzycy.

Niektóre parówki mogą także zawierać substancje wypełniające, takie jak skrobia lub mąka.

Jeśli ze swojej diety nie możesz wykluczyć parówek, podjedź do ich jedzenia metodycznie. Kupując, sprawdź dokładnie ich skład. W sklepie zajmie Ci to chwilę, a podziękujesz za to później.

Wybieraj produkty o niskiej zawartości tłuszczu i soli, z jak najmniejszą ilością dodatków chemicznych. Warto także uważać na ilość spożywanych parówek i uwzględniać je w zrównoważonej diecie. Co za dużo to niezdrowo - ta maksyma odgrywa tu ogromnie ważną rolę!

ZOBACZ TEŻ: Te ryby są najzdrowsze dla człowieka. Dlaczego warto je spożywać? Sprawdź, które ryby mają najwięcej kwasów omega-3 LISTA

Tych parówek nie należy kupować i jeść

Parówki nie są zbyt wartościowym posiłkiem a jedzenie ich zbyt często, może mieć zgubne skutki. Dlaczego nie warto jeść na śniadanie i kolację parówek? Parówek z takimi składnikami nie kupuj. Sprawdź w naszej galerii:

Jak często można jeść parówki?

Zwykle lekarze i dietetycy zalecają spożywanie parówek i innych przetworzonych mięs w umiarkowanych ilościach. Parówki nie są uważane za produkt, który powinien być spożywany codziennie.

Dlaczego? Ponieważ są one wysoko przetworzone i zawierają wiele substancji chemicznych, takich jak konserwanty i stabilizatory, które mogą wpływać negatywnie na zdrowie.

Trwa głosowanie...

Lubisz parówki?

dziennikbaltycki.pl
Polecjaka Google News - Dziennik Bałtycki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto