Volvo XC60 w wersji z 254-konnym silnikiem
SUV od Volvo, po pięciu latach obecności na rynku, przeszedł rok temu face-lifting. Zmieniono wtedy nieco m.in. przednią część nadwozia. Wśród konkurentów tego modelu, można wymienić Audi Q5, BMW X3, czy Mercedesa GLK.
Wygląd i wnętrze
W odświeżonej wersji, światła LED-owe do jazdy dziennej znajdują się pod reflektorami, na zewnętrznych częściach zderzaka. Testowany egzemplarz zawerał pakier stylizacyjny R-Design, w którego skład wchodzą srebrne relingi dachowe, dwa okrągłe zakończenia układu wydechowego, a także sportowe zawieszenie.
Za dodatkową opłatą 5 930 złotych, auto otrzymało 20-calowe alufelgi, które dodały pojazdowi agresywności.
Wnętrze imponuje wygodą, zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Całość jest naprawdę starannie wykończona, a w standardzie klienci otrzymują m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, czy podłokietnik ze schowkiem.
Na tylnej kanapie znajduje się wystarczająco dużo miejsca, do wygodnego pomieszczenia trzech osób. Za ich plecami znajduje się bagażnik o pojemności 495 litrów. W pakiecie Summum otrzymamy elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.
Silnik
Pod maską XC60 znajdziemy 5-cylindrową jednostkę benzynową o pojemności 2495 ccm. Całość jest dodatkowo wspomagana turbosprężarką. Z jednej strony przekłada się to na osiągi (254 KM i 360 Nm), ale z drugiej, spalanie w mieście wynosi niemało, bo 12,5 l/100km.
Mimo wszystko osiągnięcie 100 km/h od zera w 7,1 sekundy trzeba uznać za niezły wynik. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 210 km/h. Z silnikiem współpracuje sześciostopniowy automat Geartronic, który zwłaszcza przy redukcji potrzebuje chwili na reakcję.
Wyposażenie
Klienci Volvo mogą wybierać w naprawdę sporej ofercie wyposażenia dodatkowego. Znajdziemy tu np. układ ostrzegający o możliwej kolizji, który posiada funkcję automatycznego hamowania. Oprócz tego producent proponuje system Distance Alert, informujący kierowcę o zbyt małym odstępie od poprzedzającego pojazdu.
W trasie przyda się układ Lane Departure Warning ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Pomocny będzie także aktywny tempomat, który potrafi np. całkowicie zatrzymać auto, jeśli na światłach przed nami zatrzymają się inne pojazdy.
W przypadku testowego Volvo układ AWD zapewniać ma przede wszystkim odpowiednią trakcję na asfaltowych drogach i wywiązuje się z tego zadania znakomicie. Wjeżdżanie autem w cięższy teren wiąże się z ryzykiem porysowania lakieru, czy uszkodzenia obręczy kół o kamienie.
Podsumowanie
Wersja podstawowa Volvo XC60 kosztuje 185 600 złotych, ale wystarczy dobrać kilka dodatków i poszybuje ona ponad granicę 200 tys. Z pakietem wyposażenia Summum, za auto trzeba zapłacić 217 000 złotych. Dodatkowa paczka systemów bezpieczeństwa kosztuje 12 100 złotych, a przecież nie wspomnieliśmy jeszcze o felgach, czy pakiecie R-Design, które wywindują cenę pojazdu do ponad ćwierć miliona złotych.
Ceny za konkurencyjne Audi Q5 3.0 TFSI quattro 272 KM w bazowej wersji zaczynają się od 222 100 złotych. BMW X3 xDrive28i w podstawowej konfiguracji to wydatek 192 500 złotych.
Plusy:
- wysoka jakość wykonania
- bogate wyposażenie od wersji podstawowej
- spora ilość miejsca w kabinie
Minusy:
- wysokie spalanie w przypadku silnika T5
- powolna reakcja automatycznej skrzyni
Dane techniczne Volvo XC60 T5 AWD:
Nadwozie i liczba miejsc
pięciodrzwiowy SUV, 5 miejsc
Pojemność silnika
2497 ccm
Rodzaj paliwa
benzyna
Liczba cylindrów
5
Turbina
tak
Moc
254 KM przy 5400 obr./min
Moment obrotowy
360 Nm przy 1800-4200 obr./min
Skrzynia biegów
automatyczna, 6-stopniowa
Napęd
na obie osie
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,1 s
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane)
11,9/7,2/8,9 l/100km
Wymiary (dł./szer./wys.)
4644/2120/1713 mm
Rozstaw osi
2774 mm
Pojemność bagażnika
465/1600 l
Cena w wersji Summum
217 100 zł
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?