Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zaproponuj malowidło dla Olsztyna

Piotr Stępiński
http://commons.wikimedia.org
Akcja Urzędu Miasta i „Olsztyna Dzień po Dniu” pod hasłem “O!gród z natury” wywołała spory odzew wśród mieszkańców stolicy Warmii i Mazur. Pomysł spodobał się zarówno mieszkańcom miasta, jak i artystom. „Nie” nie powiedzieli również potencjalni sponsorzy.

Akcja ma na celu poszukiwanie miejsc pod ścienne malowidła inspirowane hasłem promocyjnym Olsztyna “O!gród z natury”. Jej celem jest nie tylko upiększenie miasta, lecz także usunięcie brzydkich, plandekowych reklam pokrywających wiele budynków w naszym mieście.

Pomysłodawczynią akcji jest Marcelina Chodyniecka-Kuberska, asystentka prezydenta ds. estetyzacji miasta. Rozpoczęte przedsięwzięcie jest kontynuacją ubiegłorocznej kampanii „Otwórz oczy na antyreklamę twojego miasta”. W efekcie powstało ciekawe malowidło na budynku przy ulicy 11 Listopada. Mieszkańcy Olsztyna zostali poproszeni o nadsyłanie propozycji miejsc, w których mogłyby powstać kolejne malunki, nadające wiele koloru szarym olsztyńskim ulicom.

Pojawiły się już pierwsze propozycje. Wśród nich znajdują się dwie duże ściany na nowym wiadukcie przy rondzie Schumana. Zdaniem Zbigniewa Lubiejewskiego, Honorowego Obywatela Olsztyna i Złotego Medalisty Olimpijskiego 1976 roku w siatkówce jest to dobre miejsce na ładne graffiti, promujące nasz region oraz nasze miasto. Inną propozycją jest „ubarwienie” budynku znajdującego się tuż obok starówki, między ulicami Orkana, Mochnackiego, Warszawską i Łukasińskiego.

Oprócz murali, które miałyby powstać w różnych częściach miasta, dla Śródmieścia przewidziana jest inna ciekawa forma plastyczna – sgraffito. Według planów Marceliny Chodynieckiej-Kuberskiej współczesne sgraffita mogłyby być inspirowane twórczością największych olsztyńskich twórców: Skurpskiego, Samulowskiego i Wachowskiego.

Pierwszy etap akcji to wybranie odpowiednich ścian na murale i sgraffita. Następny to konkurs na projekty graficzne skierowany do młodych artystów. Pomysłem bardzo zainteresowana jest grupa artystyczna Twożywo.

Realizacja projektu miałaby być sponsorowana przez przedsiębiorców w zamian za subtelną reklamę na muralu. Jak na razie firmy podchodzą do pomysłu ostrożnie, zaznaczając, że najbardziej istotną kwestią jest lokalizacja malowidła.

źródło: http://gazetaolsztynska.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Instahistorie z VIKI GABOR

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto