Niesamowite odkrycie naukowców. Na ziemię spadł meteoryt z zawartością... THC

PM
Niesamowite odkrycie naukowców. Na ziemię spadł meteoryt z zawartością... THC
Niesamowite odkrycie naukowców. Na ziemię spadł meteoryt z zawartością... THC Sławomir Kowalski
Zespół astrofizyków z Uniwersytetu na Hawajach wywołał spore zamieszanie w społeczności naukowej po odkryciu śladowych ilości tetrahydrokanabinolu (THC) w badanym meteorycie, który został znaleziony na pustyni w stanie Nevada w 2010 roku.

Zespół badaczy przeanalizował setki fragmentów meteorytu, w którym stwierdzono obecność THC, czyli głównego psychoaktywnego składnika kanabinoidów, które znajdują się w różnych roślinach, przede wszystkim w konopi. Odkrycie jest przełomowe, ponieważ to dopiero pierwsze udokumentowane znalezisko psychoaktywnych związków organicznych pochodzących spoza atmosfery Ziemi.

Szef zespołu badawczego, który dokonał odkrycia twierdzi, że może ono zrewolucjonizować spojrzenie na środki psychotropowe. Naukowcy przyznają, że te wyniki będą miały ogromny wpływ na całą astrobiologię. Projekt, w ramach którego dokonano odkrycia jest współfinansowany przez NASA.

Śladowe ilości THC stwierdzono również we fragmencie meteorytu, który został znaleziony w 2009 roku, ale wyniku badań oficjalnie nie uznano z powodu kontrowersyjnego charakteru odkrycia i sceptycznych nastrojów w społeczności naukowej. Badacze zastanawiają się teraz jakie inne elementy psychoaktywne znajdują się poza atmosferą naszej planety. Nikt nie ma wątpliwości, że to odkrycie, które będzie prowadziło do kolejnych badań w tym zakresie, ale na razie pozostawia więcej pytań niż odpowiedzi.

Zobaczcie też: [Siostry Bukowskie: Czasem piszą do nas psychole, ale lubimy folder z dziwnymi wiadomościami