- Na stole nadal leży propozycja w wysokości 100 milionów złotych, która w mojej ocenie jest dobrą propozycją rządową, żeby port morski w Elblągu mógł się rozwijać – mówi wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka. - To, co dzieje się w Elblągu, to brudna gra polityczna. Lokalni samorządowcy powinni dbać o to, żeby Elbląg, Warmia i Mazury się stale rozwijały.
Politycy Prawa i Sprawiedliwości wskazują, że potencjał inwestycyjny, jaki stworzył przekop Mierzei Wiślanej, po prostu musi być skonsumowany i wykorzystany przez wszystkie gałęzi gospodarki.
- Przekop mierzei, w który opozycja nie wierzyła, że się uda, stał się faktem. Nie spełniły się także czarne scenariusze dotyczące środowiska. Nastąpiło kolejne ważne uniezależnienie się od Rosji. Teraz kolej na kolejny krok, o którym mówiłem wcześniej modernizacja portu w Elblągu. A także szeroko rozumiane inwestycje w całą gospodarką okołoportową – podkreśla jeden z pierwszych zwolenników budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną Andrzej Jaworski z PiS.
Droga morska, która zamiast zostać połączona, dzieli. Czy słusznie?
Zimą 2021 roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślał, że przygotowanie portu w Elblągu do przyjmowania statków pływających nową drogą wodną jest zadaniem samorządu. Dowodził tego również wiceszef Ministerstwa Aktywów Państwowych, Andrzej Śliwka.
- Rząd nie ma kompetencji do realizacji zadań inwestycyjnych w elbląskim porcie i na wodach znajdujących się w jego granicach – tłumaczył Andrzej Śliwka, polityk i urzędnik państwowy wywodzący się z Warmii i Mazur.
Spór o to, kto powinien realizować inwestycje w elbląskim porcie, prawdopodobnie, będzie rozstrzygał sąd. Wejście na drogę sądową zapowiedział prezydent Elbląga, Witod Wróblewski.
- Przed nami droga sądowa, niech sąd określi czyja to kompetencja. Sprawa jest obecnie przygotowywana. To wyjątkowa sytuacja, kiedy rząd nie przyznaje się do swojej własności. Jaśniej już chyba nie można – rzeka i tor (wodny prowadzący do portu – red.) są Skarbu Państwa, a pogłębienie to zadanie Urzędu Morskiego. To zadanie powinno mieć odzwierciedlenie w budżecie państwa, a nie samorządu – podkreślał Witold Wróblewski. Dodał, że „przekop trzeba dokończyć” dzięki właśnie pracom w Elblągu.
A jak obecnie wygląda port w Elblągu? Zobacz zdjęcia!
Zobacz również w serwisie dziennikbaltycki.pl!
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto